Regulamin www.ros-art.pl

Niniejszy regulamin określa i reguluje ogólne warunki oraz zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego "Ros-Art". a także sposoby dostawy, płatności, prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, warunki odstąpienia od umowy, tryb postępowania reklamacyjnego.

Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem sklepu internetowego, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), zwanym dalej RODO (tutaj można zapoznać się z treścią rozporządzenia http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679), jest Ros-Art: Marta Rosik, Gostyńska 5J, 64-113 Osieczna, NIP: 6972399932; Arkadiusz Gruszka, 17 Stycznia 79/3, 64-100 Leszno, NIP: 6972399926, adres poczty elektronicznej: rosart.biuro@gmail.com, zwana dalej Sprzedawcą. Dokumentem uzupełniającym jest Polityka Prywatności dostępna na stronie www.ros-art.pl

  1. Administrator danych osobowych - Sprzedawca.

  2. Klient

  • osoba prawna,

  • jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną,– która zawarła lub zamierza zawrzeć umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, a także na rzecz, której mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną,

  • osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych.

  1. Czas dostawy - czas między przekazaniem zamówienia Przewoźnikowi a jego wydaniem Klientowi.

  2. Formularz kontaktowy - interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający Klientom kontakt ze Sprzedawcą.

  3. Formularz rejestracji - interaktywny formularz dostępny w sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta Klienta.

  4. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w sklepie umożliwiający złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie towaru do koszyka oraz określenie warunków umowy sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.

  5. Dzień roboczy - dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  6. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.), zwany dalej również k.c.

  7. Konto klienta - konto indywidualne Użytkownika, zarejestrowane na stronie, gromadzące dane klienta oraz informacje o zamówieniach w sklepie Ros-Art.

  8. Koszyk - element oprogramowania strony, w którym widoczne są wybrane przez Klienta towary do zakupu, w którym istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych zamówienia, w szczególności ilości towarów.

  9. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

  10. Newsletter - usługa elektroniczna umożliwiająca Klientom subskrybowanie treści i automatyczne otrzymywanie drogą elektroniczną cyklicznych, bezpłatnych informacji m.in. o nowościach, promocjach.

  11. Umowa sprzedaży - umowa zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pomocą sklepu internetowego.

  12. Sklep internetowy - strona dostępna pod domeną ros-art.pl, za pomocą której Sprzedawca prowadzi sprzedaż internetową. 

  13. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827, z późn. zm.).

  14. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie sklepu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży towaru lub towarów ze Sprzedawcą.

§1

Definicje

§ 2

Kontakt

Ros-Art.pl prowadzone jest przez:

Arkadiusz Gruszka, 17 Stycznia 79/3, 64-100 Leszno, NIP: 6972399926, klienci biznesowi

Marta Rosik, Gostyńska 5J, 64-113 Osieczna, NIP: 6972399932, klienci indywidualni

Adres e-mail: rosart.biuro@gmail.com
Nr tel.: +48 733 084 150

§ 3

Postanowienia ogólne

  1. Korzystając z funkcjonalności strony ros-art.pl oraz dokonując na niej zakupu Klient poświadcza, że zapoznał się z zapisami Regulaminu oraz Polityki Prywatności i wyraża na nie zgodę.

  2. Klient jest zobowiązany do korzystania ze sklepu internetowego oraz wszelkich usług, które są oferowane przez Sprzedawcę za jego pośrednictwem, w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz z postanowieniami niniejszego regulaminu, mając na uwadze w szczególności poszanowanie zasad współżycia społecznego, dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.

  3. W Polityce Prywatności dostępnej na stronie www.ros-art.pl, dostępne są wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych przez stronę oraz Sprzedawcę.

  4. Poprzez złożenie zamówienia, Klient wyraża zgodę na gromadzenie, przechowywanie i przetwarzanie przez Sprzedawcę Jego danych osobowych podanych na stronie internetowej sklepu. Podane dane osobowe mogą być przekazane innemu podmiotowi, jednak tylko i wyłącznie w celu realizacji i finalizacji złożonego zamówienia. Informacja o podmiotach, którym dane są udostępniane zawarta jest w polityce prywatności.

  5. Zakupu towaru może dokonać Klient, który posiada miejsce zamieszkania lub miejsce siedziby na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, innego Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej lub poza terytorium Unii Europejskiej. Wysyłka towarów odbywa się wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

  6. Wszystkie informacje zawarte w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a są jedynie zaproszeniem dla Klientów do zawarcia umowy, zgodnie z artykułem 71 Kodeksu Cywilnego.

  7. Użytkowanie sklepu internetowego oznacza każdą czynność Klienta/Użytkownika, która prowadzi do zapoznania się przez Niego z treściami, które są zamieszczone na stronie internetowej sklepu.

  8. Sprzedawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, publiczny charakter sieci internet i korzystanie z niej, może wiązać się z pewnymi zagrożeniami np. możliwe może być pozyskanie i zmodyfikowanie danych Klientów przez osoby nieuprawnione, może nastąpić instalacja szkodliwego oprogramowania na urządzeniu i w systemie teleinformatycznym, z którego korzysta Klient. Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne w celu minimalizacji zagrożeń.

  9. Sprzedawca ma prawo organizować okazjonalne akcje promocyjne i konkursy, ich warunki każdorazowo zostaną podane na stronie sklepu. Promocje w sklepie internetowym nie podlegają łączeniu, chyba że jest to dozwolone przez regulamin danej promocji.

  10. Minimalne wymogi techniczne dla prawidłowego funkcjonowania sklepu to: rządzenie z dostępem do Internetu, przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies. 

    Dla złożenia zamówienia w Sklepie niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4

Zakupy w sklepie internetowym

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, brutto, wyrażonymi w polskich złotych i nie obejmują kosztów wysyłki.

  2. Sprzedawca w ramach zakupów i płatności prowadzonych przez sklep ros-art.pl dla klientów indywidualnych wystawiana jest faktura brutto bez VAT, korzystając ze zwolnienia na podstawie art. 113 ust. 1 i 9 ustawy o VAT. W przypadku chęci uzyskania faktury VAT za zamówienie należy złożyć je mailowo na adres rosart.biuro@gmail.com informując o chęci otrzymania faktury VAT.

  3. Składanie zamówień odbywa się całodobowo. zamówienie złożone w dzień roboczy pomiędzy godziną 24:00 - 14:00 danego dnia uważane jest za złożone w tym samym dniu. Zamówienie złożone poza tymi godzinami uważane jest za złożone w pierwszym następnym dniu roboczym.

  4. Korzystanie z dostępnych funkcjonalności sklepu internetowego jest dobrowolne. Klient ma możliwość złożenia takiego zamówienia bez konieczności dokonania logowania, bezpośrednio po dodaniu towaru do koszyka. Dostęp do niektórych funkcjonalności strony www może jednak wymagać wcześniejszego zarejestrowania się przez Klienta i każdorazowego logowania.

  5. O kosztach dostawy, które Klient zobowiązany jest ponieść w związku z zawarciem umowy sprzedaży oraz o kwocie końcowej do zapłaty wraz z podatkami, Klient zostanie poinformowany na stronie sklepu internetowego w formularzu zamówienia w czasie składania zamówienia, w szczególności w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się umową sprzedaży oraz w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy.

  6. Za autentyczność oraz kompletność danych pozostawionych w sklepie, które zostały wprowadzone w poszczególnych formularzach odpowiada sam Klient.

  7. W sklepie internetowym świadczone są następujące nieodpłatne usługi elektroniczne: konto Klienta, formularz rejestracji, formularz kontaktowy, formularz zamówienia, newsletter, lista życzeń.

  8. Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanej z wykonywaniem nieodpłatnych usług elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę. Reklamacja dotycząca usług elektronicznych oraz pozostałe reklamacje, które są związane z działaniem sklepu internetowego (wyłączając tryb reklamacji towaru, która opisana jest w dalszej części regulaminu), mogą zostać złożone przez Klienta pisemnie na adres rosart.biuro@gmail.com. Zalecane jest, aby Klient składający reklamację w zgłoszeniu przedstawił opis zaistniałego problemu.

  9. Zajęcie stanowiska przez Sprzedawcę w odniesieniu do danej reklamacji następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

  10. Klient ma możliwość zapoznania się z regulaminem oraz polityką prywatności jeszcze przed podjęciem decyzji o zawarciu umowy albo przed dokonaniem zmiany w zamówieniu.

    § 4.1

    Produkty elektroniczne - kalkulator klasyfikacji wstępnej

  1. Opis produktu:
    Arkusz Excel – Kalkulator Klasyfikacji Wstępnej jest narzędziem służącym do przeliczania stężeń dla świec. Umożliwia przeliczenie stężenia olejku zapachowego w świecy oraz klasyfikację wstępną na podstawie kodu zagrożenia H317.
    Arkusz jest personalizowanym produktem i zawiera zdefiniowane formuły, których użytkownik nie może edytować.

  2. Cel użytkowania:
    Głównym zastosowaniem kalkulatora jest weryfikacja, czy użyte, wybrane składniki w świecach wymagają rejestracji jako mieszaniny stwarzającej zagrożenie.
    Może być stosowany zarówno przez osoby fizyczne, jak i firmy.

  3. Zakres odpowiedzialności:
    Arkusz Excel będzie podpisany danymi osoby zamawiającej, co potwierdzi zgodność z zamówieniem.
    Brak możliwości zwrotu: Produkt nie podlega zwrotowi ani wymianie po dokonaniu zakupu. Kalkulator przeznaczony jest tylko do użytku przez osobę zamawiającą. Zabrania się dalszego odpłatnego i nieodpłatnego udostępniania kalkulatora oraz ingerencji w jego treść poza zakresami przeznaczonymi do edycji.   

  4. Gwarancja działania:
    Zapewnienie prawidłowego działania arkusza jest odpowiedzialnością kupującego, który musi mieć odpowiednie warunki do otwarcia pliku i pracy na arkuszu tj. oprogramowanie Microsoft Excel obsługujące pliki o rozszerzeniu ".xlsx" od 2010r.

  5. Zgodność z prawem:
    Korzystanie z kalkulatora jest zgodne z obowiązującym prawem, jednakże klient musi posiadać licencję na program Microsoft Excel, który umożliwi otwarcie i pracę na arkuszu. Ros-Art nie sprzedaje licencji na program Microsoft Excel i nie ponosi odpowiedzialności za zgodność licencji użytkownika.

  6. Wsparcie techniczne:
    Oferowane jest wsparcie techniczne w postaci cyklicznych warsztatów, na które bezpłatnie, jednorazowo mogą dołączyć osoby, które zakupiły kalkulator.
    Problemy związane z kalkulatorem można zgłaszać drogą mailową na adres: rosart.biuro@gmail.com.

  7. Cena i warunki zakupu:
    Cena arkusza jest widoczna w sklepie Ros-Art, gdzie można dokonać zakupu.
    Faktura bez VAT jest dostarczana elektronicznie na adres mailowy kupującego, po zakupie przez stronę internetową. W przypadku chęci uzyskania faktury VAT, klient powinien zgłosić się mailowo na adres: rosart.biuro@gmail.com.
    Posiadanie licencji na program Excel, koniecznej do otwarcia arkusza, leży po stronie klienta.

  8. Zmiany i aktualizacje:
    Klienci zostaną poinformowani mailowo o jakichkolwiek zmianach lub aktualizacjach dotyczących kalkulatora.

  9. Czas realizacji
    Po opłaceniu przez kupującego zamówienia, arkusz zostanie wysłany w terminie nie przekraczającym 5 dni roboczych drogą mailową. 
    Ros-Art zastrzega, że czas ten może się wydłużyć w przypadkach losowych oraz, gdy na stronie widnieje informacja o przerwach technicznych czy dniach wolnych od pracy w Ros-Art.pl

§ 5

Newsletter

  1. Newsletter jest usługą elektroniczną, oferowaną przez stronę za darmo. Polega na przesyłaniu na dany adres email Użytkownika wiadomości w w formie elektronicznej, która może zawierać informacje handlowe o nowych towarach lub usługach, wskazówki, informacje merytoryczne. 

  2. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wypisania się za pomocą linku znajdującego się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach usługi newslettera.

  3. W celu zapisania się na subskrypcję newslettera należy wprowadzić adres poczty elektronicznej w oznaczone pole oraz zaakceptować widoczne checkboxy, a następnie kliknąć w ikonę koperty.

  4. Po wysłaniu przez Użytkownika/Klienta wiadomości z prośbą o subskrypcję newslettera, Sprzedawca niezwłocznie wysyła na podany adres e-mail link aktywacyjny, w który następnie Użytkownik/Klient powinien wejść w celu potwierdzenia chęci zapisu. W momencie potwierdzenia przez Klienta/Użytkownika zostaje zawarta umowa o świadczenie usług elektronicznych.

  5. Użytkownik/Klient może w każdej chwili zrezygnować z subskrypcji newslettera. Aby trwale usunąć adres e-mail z subskrypcji newslettera należy kliknąć w odnośnik w wiadomości email.

§ 6

Składanie i obsługa zamówienia

  1. Do złożenia zamówienia dochodzi poprzez wypełnienie formularza zamówienia. Usługa elektroniczna „formularz zamówienia” jest nieodpłatna oraz ma charakter jednorazowy.

  2. Umowa zawierana jest na czas oznaczony. Rozpoczyna się ona w chwili dodania przez Klienta pierwszego towaru do elektronicznego koszyka, a kończy się w momencie odstąpienia przez Klienta od wypełnienia formularza zamówienia bądź z chwilą złożenia zamówienia i przesłania Sprzedawcy wypełnionego formularza poprzez kliknięcie przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność opłaty zamówienia.

  3. Procedura zmierzająca do zawarcia umowy sprzedaży następuje poprzez wybór towaru i podjęcie czynności technicznych w oparciu o komunikaty i pozostałe informacje, które są wyświetlane na stronie sklepu internetowego w trakcie składania zamówienia. Zamówienie towaru następuje poprzez kliknięcie przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny.

  4. Złożenie zamówienia następuje po wypełnieniu formularza zamówienia i kliknięciu na stronie sklepu internetowego przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty. Do momentu kliknięcia przycisku zatwierdzającego zakup i potwierdzającego konieczność zapłaty ceny Klient ma możliwość samodzielnie modyfikować wprowadzone dane (w tym celu należy kierować się komunikatami wyświetlanymi na stronie sklepu internetowego).

  5. Zakupu można dokonać bez konieczności rejestracji w panelu konta.

  6. W przypadku wybrania przez Klienta możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji, Klient wypełnia formularz zamówienia podając w nim następujące dane: imię i nazwisko, adres dostawy (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, opcjonalnie numer telefonu oraz dane dotyczące zawieranej umowy sprzedaży: towar, ilość, miejsce, sposób dostawy towaru oraz sposób płatności. Klienci będący Przedsiębiorcami, którzy chcą otrzymać fakturę powinni również podać: nazwę firmy, pod którą prowadzą działalność oraz numer NIP. Na tym etapie składania zamówienia Klient jest zobowiązany sprawdzić poprawność wprowadzonych przez siebie danych oraz wybranych towarów. Klient ma również możliwość złożenia zamówienia logując się na swoje konto Klienta, podając adres e-mail oraz hasło ustanowione w procesie rejestracji.

  7. Sprzedawca wystawia fakturę bez VAT.  

  8. Po dokonaniu wyboru towarów, skompletowaniu całego zamówienia i wskazaniu jednego ze sposobów dostawy oraz formy płatności z dostępnych w sklepie, Klient akceptuje treść Regulaminu oraz potwierdza zapoznanie się z Polityką Prywatności i z pouczeniem o odstąpieniu od umowy i składa zamówienie wysyłając formularz zamówienia do Sprzedawcy.

  9. Klient do momentu kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę” ma możliwość edytowania zamówienia.

  10. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.

  11. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.

  12. Złożone zamówienie podlega akceptacji Sprzedawcy, przy czym Sprzedawca ma prawo do niezaakceptowania zamówienia z obowiązkiem wskazania powodów takiej decyzji.

  13. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu z przyczyn od niego niezależnych tj. jakichkolwiek okoliczności pozostających poza kontrolą Sprzedawcy, na przykład przerw w dostawach prądy, strajków, katastrof naturalnych itp.

  14. W przypadku zaistnienia wyjątkowych okoliczności lub braku możliwości realizacji zamówienia we wskazanym Klientowi terminie, Sprzedawca niezwłocznie kontaktuje się z Klientem w celu ustalenia dalszego trybu postępowania, w tym zmiany sposobu doręczenia oraz ustalenia nowego terminu dostawy.

  15. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar, który jest przedmiotem umowy sprzedaży bez wad.

  16. Zamówiony towar jest dostarczany Klientowi pod adres wskazany w trakcie składania zamówienia przez wybranego Kuriera/Przewoźnika.

  17. Zawarcie umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta zamówienia za pomocą formularza zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.

  18. Zamówiony towar każdorazowo jest zapakowany w sposób, który odpowiada jego właściwościom. Sprzedawca zapewnia, że dany towar jest odpowiednio zabezpieczony do transportu, w taki sposób, aby nie uległ on uszkodzeniu, zalaniu itp.

  19. Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj od 2 do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego towaru lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. Czas dostawy zamówienia jest uzależniony od wybranego przez Klienta sposobu oraz kraju dostawy.

  20. Sprzedawca umożliwia Klientowi odbiór osobisty zamówionego towaru, który jest bezpłatny. Termin odbioru zamówionego towaru zostanie ustalony przez Sprzedawcę z Klientem indywidualnie. Sprzedawca w tym celu będzie kontaktował się telefonicznie bądź drogą mailową z Klientem, wykorzystując do tego dane podane przez Klienta w trakcie składania zamówienia.

  21. W przypadku zamówienia towarów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia towarów częściami lub też dostarczenia wszystkich towarów po skompletowaniu całego zamówienia.

  22. W trakcie wypełniania formularza zamówienia oraz w wiadomości e-mail stanowiącej potwierdzenie zamówienia, Klient jest informowany o kosztach wybranego przez siebie sposobu dostawy towaru.

  23. Klient ma również możliwość anulować lub zmienić zamówienie, nie później jednak niż do chwili przesłania przez Sprzedawcę wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia. W tym celu Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą drogą elektroniczną. Anulowanie lub zmiana zamówienia po upływie przedmiotowego terminu jest możliwa po uzgodnieniu ze Sprzedawcą.

  24. Po otrzymaniu przesyłki, Klient lub osoba upoważniona powinna zbadać paczkę czy nie jest ona uszkodzona, zalana, czy zawartość opakowania jest nienaruszona. Jeśli zauważono nieprawidłowości, Klient powinien w obecności Kuriera, sporządzić protokół szkody oraz zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę.

  25. W przypadku, gdy towar wygląda na uszkodzony, Sprzedawca zwraca się z prośbą do Klienta o nieprzyjmowanie przesyłki. Powyższe zalecenia w żaden sposób nie wyłączają i nie ograniczają uprawnień Klienta do zgłoszenia reklamacji na zasadach przewidzianych regulaminem. Zalecane postępowanie Klienta ma na celu jedynie pomóc Sprzedawcy w ustaleniu przyczyn i odpowiedzialności za powstałą szkodę. Niesporządzenie wskazanego powyżej protokołu uszkodzenia towaru nie ogranicza możliwości zgłoszenia uszkodzenia przesyłki. Tryb reklamacyjny pozostaje bez zmian bez względu na zastosowanie lub niezastosowanie powyższych zaleceń.

  26. W razie nieobecności Klienta pod wskazanym adresem do dostawy, Dostawca pozostawi awizo lub też podejmie próbę kontaktu, dzwoniąc pod numer podany w trakcie składania zamówienia w celu ustalenia ponownej daty doręczenia zamówionego towaru. Jeżeli Kurier/Przewoźnik odeśle paczkę na adres Sprzedawcy, to Sprzedawca skontaktuje się ponownie z Klientem w celu ustalenia nowego terminu i kosztów dostawy.

§ 7

Dostawa i płatność

  1. Towary są dostarczane Klientowi zgodnie ze sposobem wybranym w trakcie składania zamówienia.

  2. Ceny towarów zamieszczone na stronie sklepu są cenami brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy (w szczególności opłat za transport, dostarczenia i usług pocztowych). Są one wskazywane Klientowi w trakcie składania zamówienia, w szczególności w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania umową sprzedaży oraz w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy.

  3. Szczegółowe informacje dotyczące sposobów i kosztów dostawy, a także dostępnych płatności zamieszczone są na stronie sklepu internetowego w zakładce "Warunki dostawy".

  4. Jeżeli Klient wybrał płatność za pośrednictwem przelewu, płatność przelewem poprzez zewnętrzny system płatności (płatności elektroniczne) lub też płatność kartą płatniczą, jest On zobowiązany do dokonania zapłaty w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia przez Sprzedawcę, określającej całkowity koszt zamówienia wraz z dostawą (od dnia zawarcia umowy sprzedaży). W przypadku braku zapłaty w wyznaczonym terminie, zamówienie zostanie anulowane.

  5. Jeżeli Klient wybrał płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki od Kuriera, zobowiązany jest On do dokonania jej bezpośrednio przy odbiorze osobistym towaru.

  6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką, jest On zobowiązany do dokonania zapłaty bezpośrednio na miejscu przy odbiorze zamówionego towaru.

  7. Koszt wysyłki za granicę ustalany jest indywidualnie. W tym celu Klient proszony jest o kontakt mailowy ze Sprzedawcą jeszcze przed złożeniem zamówienia.

§ 8

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny.

  2. Powyżej wskazane prawo do odstąpienia przysługuje od momentu objęcia w posiadanie przez Klienta lub wskazanej przez Niego innej osoby niż Przewoźnik zamówionego towaru.

  3. Jeżeli przedmiot umowy obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, termin na odstąpienie wygasa po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu dostarczenia ostatniej z zamówionej rzeczy, partii lub części.

  4. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem 14 dni kalendarzowych, pisemnie lub drogą elektroniczną na adres wskazany w § 2 regulaminu.

  5. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.

  6. Sprzedawca niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od Niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy przy użyciu takich samych metod płatności jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla Niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.

  7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru z powrotem.

  8. Klient zobowiązany jest do dokonania zwrotu zamówionego towaru na adres Sprzedawcy w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych, od dnia w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.

  9. Klient będący Konsumentem ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania zamówionego towaru.

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość zgodnie z postanowieniami art. 38 Ustawy o prawach Konsumenta nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

  • W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

  • W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

  • W której przedmiotem świadczenia są produkty personalizowane produkty informatyczne tj. pliki, arkusze kalkulacyjne.

  • W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  • O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

  • O świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.

  • W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.

  • W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

  • W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 9

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

§ 10

Reklamacje

  1. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są zamieszczone w Kodeksie Cywilnym w szczególności w artykułach od 556 do 576.

  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar zgodny z zamówieniem, który jest wolny od wad.

  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność jeżeli sprzedany towar posiada wadę fizyczną.

  4. Klient ma prawo do zgłoszenia reklamacji w dowolnej formie, np. pisemnie na adres wskazany w § 2 regulaminu drogą mailową lub pocztą tradycyjną.

  5. Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany do dostarczenia wadliwego towaru na adres Sprzedawcy podany w § 2.

  6. W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

  7. W celu złożenia reklamacji zalecane jest, aby Klient podał następujące informacje, jednak niepodanie wskazanych danych nie wpływa na proces reklamacyjny, a jedynie mogą być one pomocne dla Sprzedawcy w toku rozpatrywania reklamacji:

  • dane osoby zgłaszającej reklamację w celu kontaktu oraz dane Sprzedawcy (wymagane),

  • datę zakupu reklamowanego towaru oraz datę zgłoszenia,

  • przedmiot reklamacji,

  • żądanie Konsumenta.

  1. W przypadku braku odpowiedzi przez Sprzedawcę na zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni kalendarzowych, reklamację uznaję się za zasadną. Po upływie wskazanego terminu Sprzedawca nie może odmówić spełnienia żądania Konsumenta.

  2. Reklamacje towarów zakupionych przez Konsumentów spoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej rozpatrywane są zgodnie z przepisami danego kraju.

  3. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

  4. Sprzedawca ma prawo do negatywnego rozpatrzenia reklamacji.

  5. Niezgodności Towaru z umową nie stanowią m.in.:

  • uszkodzenia mechaniczne (wgniecenia, otarcia, deformacje) powstałe z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy.

  • odbarwienia oraz uszkodzenia powstałe poprzez niewłaściwe użytkowanie lub konserwacje.

  • naturalne zużycie towaru w wyniku korzystania zgodnie z przeznaczeniem.

  • wady jawne, widoczne w dniu zakupu, o których Klient wiedział lub oceniając rozsądnie powinien wiedzieć.

Klient będący Konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, w tym:

  • Klient będący Konsumentem może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,

  • Klient będący Konsumentem ma prawo do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. Nr 4, poz. 25 z późn. zm.), regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz. U. Nr 113, poz. 1214, z późn.zm.),

  • Klient będący Konsumentem ma prawo do uzyskania bezpłatnej pomocy w celu rozwiązania sporu zaistniałego pomiędzy nim a sklepem. W tym celu może skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (np. Federacji Konsumentów),

  • Klient będący Konsumentem może skorzystać z internetowej platformy do rozstrzygania sporów na szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 11

Dane osobowe

  1. Sprzedawca oświadcza, że przestrzega wszelkich zasad ochrony danych osobowych osób korzystających ze sklepu internetowego oraz wszelkich uregulowań prawnych.

  2. Sprzedawca informuje, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych na stronie oraz w regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy.

  3. Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych, w tym prawa osób, których dane dotyczą, cele oraz zakres w jakim dane osobowe są zbierane, zamieszczone są w Polityce Prywatności.

§ 12

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane są w języku polskim za pośrednictwem sklepu internetowego.

  2. W kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego regulaminu zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem, przesyłając Mu drogą elektroniczną odnośnik do nowych zapisów. Zmiany wchodzą w życie w terminie 14 dni kalendarzowych od zamieszczenia ich na stronie sklepu. Jeżeli Klient nie akceptuje wprowadzanych zmian, jest on zobowiązany poinformować o tym fakcie Sprzedawcę w terminie 14 dni kalendarzowych, a co za tym idzie umowa ulegnie rozwiązaniu. W innym przypadku, po upływie wskazanego terminu, Sprzedawca uzna, iż zmiany zostały zaakceptowane.

  4. Zmiany w regulaminie dotyczące niektórych usług elektronicznych (np. konto Klienta, formularz zamówienia) pozostają wiążące w przypadku, gdy Użytkownik został prawidłowo poinformowany o zmianach oraz nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.

  5. Zmiany w regulaminie nie mają wpływu na już złożone zamówienia oraz zamówienia w trakcie realizacji.

  6. Regulamin obowiązuje od 30.12.2022.

Szkolenia online

Regulamin Szkoleń Online na stronie www.ros-art.pl

I. Warunki uczestnictwa

  1. Aby uczestniczyć w szkoleniu online na stronie www.ros-art.pl, należy wykupić jeden z dostępnych pakietów: basic, gold lub premium.

  2. Uczestnictwo w szkoleniu jest ograniczone do osób pełnoletnich.

  3. Rejestracja na szkolenie odbywa się poprzez dodanie wybranego pakietu do koszyka na stronie oraz dokonanie płatności na podany numer konta. W tytule przelewu należy podać: nazwę pakietu, datę szkolenia, imię i nazwisko oraz adres e-mail osoby uczestniczącej.

  4. Opłata za szkolenie online musi zostać dokonana w pełnej kwocie przed rozpoczęciem szkolenia.

II. Proces rejestracji

  1. Brak możliwości odwołania się od uczestnictwa w szkoleniu. Szczegółowy zakres szkolenia jest podany na stronie, dlatego też należy dokładnie zapoznać się z opisem przed zakupem.

III. Warunki techniczne

  1. Szkolenie będzie prowadzone na platformie Google Meet. Uczestnicy zobowiązani są do posiadania stabilnego połączenia internetowego o prędkości co najmniej [5 Mbps]. Ros-art.pl nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne leżące po stronie uczestnika.

IV. Prawa autorskie

  1. Wszystkie materiały szkoleniowe są własnością www.ros-art.pl i są chronione prawem autorskim. Zakazane jest ich kopiowanie lub udostępnianie osobom trzecim bez zgody.

V. Zachowanie uczestników

  1. Uczestnicy zobowiązani są do zachowania szacunku wobec prowadzącego oraz pozostałych uczestników. Pytania przez mikrofon można zadawać wyłącznie podczas wyznaczonej sesji pytań i odpowiedzi. Podczas całego szkolenia można zadawać pytania przez czat. Na koniec szkolenia przewidziana jest sesja pytań, podczas której można zadawać pytania zarówno przez mikrofon jak i czat.

  2. Ros-art.pl zastrzega sobie prawo do nieudzielenia odpowiedzi na pytania niezwiązane z tematem szkolenia.

VI. Postępowanie w przypadku naruszenia regulaminu

  1. Naruszenie regulaminu może skutkować wykluczeniem z aktualnego lub przyszłych szkoleń oraz utratą możliwości uzyskania materiałów szkoleniowych bez zwrotu poniesionych kosztów.

VII. Terminy i harmonogramy

  1. Terminy szkoleń online są podawane na stronie www.ros-art.pl oraz ogłaszane na mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok strony Ros-Art.

VIII. Ocena i certyfikaty

  1. Dla szkolenia "Legalna sprzedaż świec" wystawiany jest certyfikat uczestnictwa szkolenia.

IX. Ochrona danych osobowych

  1. Wszelkie dane osobowe uczestników szkoleń online są gromadzone i przetwarzane zgodnie z polityką prywatności znajdującą się na stronie www.ros-art.pl.

X. Udostępnianie materiałów

  1. Nagrania szkoleń nie będą udostępniane uczestnikom. Nagrania służą jedynie do celów wewnętrznych www.ros-art.pl.

XI. Komunikacja

  1. W trakcie szkolenia nie będzie możliwości komunikacji prywatnej między uczestnikami. Po szkoleniu, osoby z pakietu Gold i Premium będą miały dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku oraz czatu Messenger.

XII. Korzystanie z materiałów po zakończeniu szkolenia

  1. Materiały dydaktyczne dostępne na stronie www.ros-art.pl są przeznaczone wyłącznie do osobistego użytku uczestników i nie wolno ich wykorzystywać w celach komercyjnych bez zgody.

XIII. Problemy techniczne

  1. W przypadku problemów technicznych po stronie szkolącego, wszelkie działania zostaną podjęte w celu przywrócenia połączenia w możliwie najkrótszym czasie. W przypadku problemów technicznych ros-art wyśle maile do uczestników szkolenia z dalszymi informacjami o zmianie formy szkolenia lub przełożeniu terminu.
    W przypadku problemów technicznych po stronie uczestnika, ros-art.pl nie ponosi odpowiedzialności.

Prosimy o dokładne zapoznanie się z powyższym regulaminem przed zakupem szkolenia online na stronie www.ros-art.pl. Uczestnictwo w szkoleniu oznacza akceptację wszystkich warunków i zasad określonych w regulaminie.

Dokumentacja chemiczna

Regulamin świadczenia usług przez ros-art

1. Zakres Usług

1.1. Ros-Art świadczy usługi tworzenia klasyfikacji dla mieszanin chemicznych, sporządzania kart charakterystyki oraz projektowania etykiet zgodnych z rozporządzeniem CLP.

1.2. Dokumentacja jest opracowywana na podstawie europejskich rozporządzeń REACH i CLP.

2. Realizacja Zamówienia

2.1. Czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 10 dni roboczych, pod warunkiem dostarczenia przez klienta kompletnych danych i niezbędnych dokumentów.

3. Opłaty

3.1. Opłaty za świadczone usługi są ustalane indywidualnie i podawane klientowi przed rozpoczęciem realizacji zamówienia.

3.2. Dla klientów indywidualnych, faktury są wystawiane bez VAT. Dla klientów biznesowych, wystawiana jest faktura VAT.

3.3. Realizacja zamówień rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za zamówienie.

3.4. Klient po otrzymaniu danych do płatności (numeru konta mailowo lub faktury proforma) ma czas do 5 dni roboczych na zrealizowanie płatności.

4. Dodatkowe Opłaty

4.1. Opłaty za pilne zamówienia lub niestandardowe żądania są wyceniane indywidualnie.

5. Zmiany i Anulowanie Zamówienia

5.1. Po przyjęciu zamówienia do realizacji, nie ma możliwości jego anulowania.

6. Proces Współpracy

6.1. Klient przesyła niezbędne dokumenty na adres mailowy rosart.biuro@gmail.com wraz z informacją o żądanej dokumentacji.

6.2. Po akceptacji oferty przez klienta i zaksięgowaniu wpłaty, rozpoczyna się realizacja zamówienia.

6.3. Zrealizowane dokumenty są przesyłane mailowo razem z fakturą końcową.

7. Bezpieczeństwo Danych

7.1. Dane klienta przetwarzane są zgodnie z polityką prywatności dostępną na stronie www.ros-art.pl.

8. Gwarancje Jakości

8.1. Ros-Art gwarantuje opiekę związaną z dokumentacją oraz przeprowadza wewnętrzne audyty w celu kontroli poprawności zapisów.

9. Płatności

9.1. Płatność za usługi odbywa się na podstawie danych podanych w mailu po ustaleniu kwoty zamówienia.

10. Wsparcie Techniczne

10.1. Po zakończeniu procesu tworzenia dokumentacji, klient ma możliwość uzyskania wsparcia technicznego.

11. Odpowiedzialność

11.1. Ros-Art wystawia dokumentację na podstawie dokumentów przesłanych przez klienta. Wszelkie zmiany w dokumentacji na podstawie której wykonywane są dokumenty opracowywane przez Ros-Art powinny być kontrolowane przez klienta. Kontrolowanie zapisu nie należy do obowiązków Ros-Art. W związku z czym klient ma obowiązek kontrolować dokumentację, jaką pozyskuje od swoich dostawców do stworzenia mieszaniny.

11.2. Za dokumentację, która dotyczy mieszanin wprowadzanych na rynek zawsze odpowiada producent mieszaniny.